17 juni – återigen bra fiske

Det högg hejvilt direkt när vi kom ut till vår hotspot. Jens till exempel krokade på torsk på de fem första kasten. Huggsexan höll i sig ett par, tre timmar och mattades sedan successivt av, även om det fångades fisk resten av turen också. Massor av torsk och flera fina makrillar plus tre andra arter som bifångst. Kanon igen således!

16 juni – gott om torsk på det grunda

Två som alltid trevliga fisketurer på det grunda idag. Lite dålig ström under förmiddagen men blev bättre framåt dagen och bästa fisket hade vi på eftermiddagen då det blev fulla kvoter till alla och många c&r. Dagens största, 4kg, kom dock under förmiddagen. Här lite bilder från dagen, tack till er alla som var med och bidrog:-)

13 jun – torskfiske på det grunda

Vi körde veckans första tur idag. Ström/vindförhållande var inte optimala men det blev ett okej fiskeri ändå med full kvot till de flesta. Extra roligt att även de som fiskar i havet för första gången gör bra fångster ombord på Spinnaren, särskilt unge Elias visade framfötterna😊.

10 juni – det nappar fantastiskt bra

Wow!! Vilka fisketurer vi haft i helgen! Fin torsk i lagom matstorlek har nappat väldigt villigt plus att det kommit upp en del makrill också, mängder av småsej och ett par skrubbor. Alla som varit med ombord har fått fina fångster och har goda middagar att se fram emot🐟. Allra vildast var fisket söndag förmiddag då Jörgen J stod för bedriften att lura 52 st torskar till hugg. Många ”catch and release” således.

9 juni – strålande fiske på torsk plus makrill

Det blev en till i raden av fisketurer med gott fiskeri. Torsken bet hejvilt på det grunda, inte långt från hamnen. Fulla kvoter rakt av och mängder av c&r. Någon gick över på makrillfiske med framgång, kul! Imorgon har vi ett par platser kvar på den tidiga turen, på eftermiddagen är det fullt. Vi påminner om att ta med is till fångsten, t.ex. frysta petflaskor med vatten.

8 juni – mååånga torskar

Det bet på ordentligt idag också, fina torskar i god kondition och matstorlek. På något ställe lodade vi massor av gråsej, det måste varit miljarder fiskar i dom stimmen:-)

6 juni – nationaldagsfiske

Vi körde två turer idag på nationaldagen. Större delen av förmiddagsturen brottades vi med mycket stark ström och tradig vind. Fångsterna blev inga toppnoteringar men alla hade fisk med sig hem. Till eftermiddagen var förhållandena mer stabila och fisket mycket bättre, så som vi vant oss vid den här försommaren. Fina torskar landades då på löpande band och det kom makrill som bifångst. Dagens storfiskare blev unge Alexander som inräknat alla han släppte tillbaka fångade 14 stycken.

5 juni – en till fin fisketur

Vi körde bara en tur idag, ett företagsabonnemang. Det var lika härligt på havet idag som det varit den senaste tiden och fisken bet idag också. Gästerna med Fredrik i spetsen gjorde Ceviche på pinfärsk torsk och skepparen intygar att det var mycket gott. Imorgon kör vi kl 8.30-13.30 och 14-18, välkomna!

3 juni – ny härlig fiskedag på glittrande Öresund

Jadå👍. Det blev en kanondag till på havet idag, trots lite knepiga ström/vindförhållande (ström från norr, vind från söder). På förmiddagsturen hade vi magnifika lodningar av fisk, men det var inte helt enkelt att locka dom till hugg. Trots det så gick ingen lottlös utan precis alla fick napp. På eftermiddagsturen jagade torsken mer aktivt och var mer huggvillig och det låg många fina torskar i allas baljor. Fantastiskt kul att fisket på det grunda håller i sig trots värmen😊.

2 juni – superfin dag på havet

Vilka fantastiska dagar vi upplever den här försommaren. Fisken biter 🎣, alla får bra fångst🐟 🐟🐟 och vädret är toppen☀️☀️. Vi har platser kvar på eftermiddagsturen imorgon söndag och framåt, välkomna att boka på tel 070-5980923.